nieuws

Theo Albrecht ‘spreekt’ Aldi Nord-medewerkers toe

Buitenland 3255

ESSEN – Aldi Nord heeft onder de titel ‘Einfach wir’ voor het eerst een personeelsmagazine gelanceerd. Het magazine verschijnt vier keer per jaar.

Theo Albrecht ‘spreekt’ Aldi Nord-medewerkers toe

De mediaschuwe Theo Albrecht spreekt in het voorwoord van de eerste editie van het nieuwe personeelsmagazine de medewerkers van Aldi Nord toe. In het voorwoord onderschrijft hij de noodzaak van goede communicatie met medewerkers in een moderne onderneming. ‘Dit magazine helpt ons om meer begrip voor elkaar en elkaars bezigheden te krijgen. Uit dat begrip komt dan voort wat Aldi Nord

Albrecht zelf aan basis magazine

Aldi meldt in een persbericht dat Albrecht zelf ook mede aan de basis van het magazine staat. De nazaat van Theo Albrecht Sr. – die samen met broer Karl Aldi oprichtte – bedankt de medewerkers in lovende woorden voor hun inzet. ‘Dankzij uw inspanning is het ons gelukt om onze marktpositie wezenlijk te vestigen.’ In een emotionele zinsnede stelt hij het dankwoord mede namens zijn moeder  uit te spreken. Hij eindigt het voorwoord met een zin, waaruit volgens Aldi de familietraditie van de Albrechts spreekt. ‘Mijn overleden vader en mijn overleden broer waren net zo trots op u als ik ben.’

Medewerkers Aldi Nord centraal

In ‘ Einfach wir’ komen medewerkers uit alle geledingen van de keten centraal te staan. Of ze uit de winkels, de logistiek of van het kantoor komen. De eerste editie is gisteren verschenen. Het is de bedoeling dat het magazine vier keer per jaar uitkomt. Het blad wordt in een oplage van meer dan 36.000 onder de evenzovele medewerkers verspreid.

Reclamecampagne Einfach

Met de titel Einfach wir speelt Aldi ook in op de huidige reclamecampagne van Aldi Nord. Daarin staat het woord ‘einfach’, dat te vertalen is als ‘gewoon’, centraal.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels