nieuws

L’Oréal boert goed met luxeproducten

Buitenland 0

PARIJS – L’Oréal heeft in het eerste kwartaal geprofiteerd van een sterke vraag naar luxe producten in met name Azië.

L’Oréal boert goed met luxeproducten

Ook in veel Europese landen ging het goed met de verkopen van de Franse cosmeticagigant, die daarmee zwakkere prestaties in thuismarkt Frankrijk compenseerde, zo meldt het ANP.

Kwartaalomzet

L’Oréal boekte een kwartaalomzet van ruim €7 miljard. Dat is 7,5 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten was sprake van een groei van dik 5 procent. Met luxemerken als Yves Saint Laurent en Giorgio Armani werd bijna 18 procent groei genoteerd.

Atypisch

Topman Jean-Paul Agon van LÓréal sprak van een ‘atypisch’ begin van het jaar, omdat luxeproducten extra in trek waren en de verkoop van cosmetica bestemd voor de massa juist wat minder sterk aantrok. Wel heeft hij de indruk dat de markt over het geheel genomen weer wat stabieler aan het worden is.

The Body Shop

Bij winkelketen The Body Shop, waarvoor het bedrijf de opties aan het onderzoeken is, liep de omzet overigens wel met ruim 1 procent terug. Kenners gaan er al enige tijd vanuit dat L’Oréal het van huis uit Britse onderdeel mogelijk wil verkopen, maar daarover heeft het cosmeticabedrijf nog altijd geen definitieve beslissing genomen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels