nieuws

Lidl (D) lanceert app om supermarktje te spelen

Buitenland 6

NECKARSULM – Lidl heeft in Duitsland een spelletjes-app gelanceerd waarmee kinderen supermarktje kunnen spelen op een smartphone.

Lidl (D) lanceert app om supermarktje te spelen

Het spel My Lidl World is te downloaden in de App Store van Apple en in Google Play voor Android-telefoons, meldt de Duitse discounter in een persbericht. Ietwat verwarrend: daar wordt het spel My Lidl Shop genoemd. Er zijn geen kosten aan de download verbonden ook bevat de app geen latere, dan wél te betalen content, en er worden geen in-app-advertenties getoond.

Tips van Lukas Lidl

Doel van het spel is het opbouwen van de eigen winkel. Daarbij wordt de winkelmanager – de speler – met tips begeleid door Lukas Lidl. Het begint met een eenvoudige marktkraam in level 1. Door Lidl-munten te verdienen kan worden uitgebreid. Die munten zijn niet alleen in het spel te verdienen maar ook in de echte filialen door het scannen van bepaalde producten. Die hoeven dan overigens niet te worden gekocht. In level 5 is de marktkraam uitgegroeid tot een volwaardig high-tech-filiaal.

Voor kinderen vanaf zes

Het spel is zodanig opgezet dat het voor kinderen vanaf zes jaar speelbaar is. Met de game kan volgens de discounter eenieder contact maken met zijn virtuele klanten en ze in zijn eigen filiaal onder meer verse groente en fruit, dranken, bloemen verkopen. Versheid, prijs en kwaliteit spelen volgens de supermarktketen in het spel net zo’n grote rol als in de ‘echte wereld’. De keten belooft de functionaliteit van het educatieve spel steeds verder uit te breiden met updates.

Animatie op YouTube

Lidl heeft op YouTube een animatievideo gezet waarin wordt uitgelegd wat de bedoeling van het spel is.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels