nieuws

Stockon boodschappendienst van start met PostNL

Branche & Bedrijf 2312

UTRECHT – Stockon meldt zich als nieuwe speler op de onlineboodschappenmarkt. Klanten kunnen een abonnement nemen op bezorging. PostNL doet de leveringen aan huis. De app is vanaf vandaag te downloaden.

Stockon boodschappendienst van start met PostNL
Still uit stockon-video

‘De app die je voorraadkast aanvult met je favoriete boodschappen!’, dat is de pay-off waarmee de nieuwe aanbieder zich aan het onlinefront meldt. De app is in beta-versie al getest en heette toen nog Stockit. Volgens het bedrijf besteden consumenten gemiddeld 150 minuten per week aan boodschappen doen en sjouwen ze 300 kilo per jaar mee naar huis. De aanbieder wil daarvoor een oplossing bieden door een tweewekelijkse boodschappenservice ‘die leert wat jij nodig hebt en dit als eerste food-commerce speler door heel Nederland gratis bij je thuis bezorgt.’

App leert van online koopgedrag consument

Volgens initiatiefnemer Stephan Bosman leert de Stockon-app van het verbruik van de consument ‘waardoor je nooit meer zonder hoeft te zitten.’ De leveringen gaan in één keer van start door heel Nederland. In eerste instantie draait het met name om houdbare producten. Doelstelling is om het assortiment snel uit te breiden. De levering vindt elke twee weken plaats. Klanten kunnen die levering pauzeren of aanpassen als de situatie erom vraagt. Stockon: ‘Voor iedere levering doet de app een suggestie over welke producten moeten worden aangevuld, gebaseerd op verbruik, gezinssamenstelling en persoonlijke voorkeuren. Zo krijgt de app de inzichten om jouw leven zo gemakkelijk mogelijk te maken.’

Het is de eerste partij die de supermarkt overslaat

Bosman noemt Stockon de eerste partij in Nederland die je boodschappen rechtstreeks van de producent aan de consument gaat leveren. ‘Daarom ben je bij Stockon minstens zo voordelig uit als in de supermarkt en krijg je bovendien áltijd korting op je favoriete boodschappen. Het werkt simpel: des te meer je bestelt, des te hoger je korting, oplopend tot wel 10 procent.’ Stockon wil een rol spelen in het voorraadkastje van de klant, maar sluit daarbij vers zeker niet uit. Bosman tegenover Distrifood: ‘Maar denken wij niet aan de biefstuk, wel aan de melk of yoghurt.’ Ook wil Stockon zich onderscheiden door gratis te bezorgen door heel Nederland, vanaf een besteding van €25, op een moment dat het de klant uitkomt. PostNL doet de logistieke handling.

In het persbericht zet de aanbieder de usp’s op een rijtje:
• De app die jouw voorraad elke twee weken aanvult met je favoriete producten.
• Met jouw input leert de app jouw verbruik te voorspellen.
• Grijp nooit meer mis en krijg altijd korting op jouw favoriete producten.
• Gratis door heel Nederland bezorgd, zonder minimum orderbedrag.***
• Bezorging kan 7 dagen per week, in een tijdvak naar keuze.

Zie hier de video waarmee het bedrijf zich presenteert:

Lees meer over e-commerce >>

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels