nieuws

Q&A: Consument wil papieren folder

Branche & Bedrijf

AMERSFOORT – Tweederde van de consumenten plakt een sticker op de brievenbus om papieren folders te blijven ontvangen.

Q&A: Consument wil papieren folder

Die conclusie trekt het bureau Q&A uit een onderzoek naar foldergebruik. Q&A voerde dit onderzoek uit onder 863 consumenten in voorbereiding op de Beste Folder Awards 2018. Bijna 90 procent van de ondervraagden vindt wekelijks een folderpakket op de deurmat. 85 procent geeft aan dat scherpe aanbiedingen, productaanbod en informatie de redenen zijn om folders te lezen.

Ander effect digitale folder

Vorig jaar deed Q&A al onderzoek naar het foldergebruik. Ook toen bleek de papieren reclamefolder te zorgen voor de meest aanloop naar fysieke winkels. Online folders hebben volgens Q&A een ander effect. De digitale folder stimuleert 32 procent van de consumenten om in een fysieke winkel te kopen, terwijl 21 procent geprikkeld wordt aankopen te doen in een webwinkel.

Toename in lezen online folder

Het feit dat digitale folders altijd beschikbaar zijn, zorgt ervoor dat online reclame steeds populairder wordt. Op dit moment zijn de online folders nog een aanvulling, maar Q&A verwacht een toename in het lezen van een online folder. 63 procent van de ondervraagden geeft aan dit te doen via de website van de retailer.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels