nieuws

Bas Verheijen in Blokker-directie

Branche & Bedrijf 3550

AMSTERDAM – Blokker heeft mede-oprichter Bas Verheijen van online supermarkt Picnic toegevoegd aan de directie.

Bas Verheijen in Blokker-directie
Bas Verheijen

Hij wordt onder meer verantwoordelijk voor de marketing en moet zorgen voor vernieuwing en onderscheidend vermogen bij de huishoudwinkels.

Loopbaan Bas Verheijen

Bas Verheijen werkte eerder bij Ahold, waar hij als marketingmanager onder meer de Hamsterweken en de reclames met de supermarktmanager Harry introduceerde. Daarna stapte hij over naar C1000 en later was hij een van de vier medeoprichters van Picnic. Daar vertrok hij in maart.

Blokker lijdt verlies

Blokker lijdt al enige tijd verlies en vernieuwde de afgelopen jaren de winkelformule. Deze zomer werd bekend dat Blokker vorig jaar €180 miljoen tekort kwam. De omzet daalde ongeveer 5 procent tot iets minder dan €2 miljard. Een jaar eerder noteerde Blokker een nettoverlies van €52 miljoen. Het bedrijfsresultaat (ebitda) zakte €49 miljoen euro in het rood, van een operationele winst van €7 miljoen in 2015.

Reorganisaties en winkelsluitingen

Met name reorganisaties hadden invloed op de cijfers. Blokker kondigde eerder dit jaar al een forse inkrimping aan. Hierbij worden tweehonderd winkels gesloten en bij de holding verdwijnen in totaal zo’n 1900 banen. Ook zullen bijna alle ketens van de hand worden gedaan. Het uit 1896 stammende bedrijf wil zich weer volledig op de filialen van Blokker zelf gaan richten.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels