nieuws

Telesuper maakt gezonde keuze makkelijker

Branche & Bedrijf

ALMERE – Telesuper – een online supermarkt voor instellingen, bedrijfskantines en kleinschalige woonvormen – maakt met gezondheidsscores het maken van bewuste keuzes makkelijker.

Telesuper maakt gezonde keuze makkelijker
Telesuper maakt gezonde keuze makkelijker.

In de webshop van Telesuper zal vanaf medio juli voor ieder voedingsmiddel een score op het gebied van gezondheid worden getoond. Deze scores zijn door onderzoeksbureau Questionmark bepaald. Ze zijn gebaseerd op de richtlijnen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum.

Voedingswaarden

Questionmark kijkt of de voedingswaarden van een product aan bepaalde voorwaarden voldoen. Deze voorwaarden zijn geformuleerd in termen van drempelwaarden. Als een bepaalde voedingswaarde boven die waarde komt, hoort het product in een volgende gezondheidscategorie. Die drempelwaarden verschillen dan weer per productgroep. De beoordeling loopt in vijstappen van Ja voor gezond tot Nee voor ongezond. Hierdoor is van elk product in het foodassortiment van Telesuper extra informatie beschikbaar voor een bewustere keuze.

Telesuper de eerste

Telesuper liet in zijn webshop al informatie zien over voedingswaarden en keurmerken.  Johan Dekker, directeur Telesuper zegt op website Emerce niet alleen leverancier van boodschappen te willen zijn. ‘We streven naar meer: onze klanten helpen met het zo goed mogelijk inkopen van boodschappen. Zo stemmen wij het assortiment, levermomenten, ICT-koppelingen, advies en support met de klant af en geven wij voedingsadviezen op maat. Wij zijn blij dat wij onze dienstverlening met deze nieuwe ontwikkeling aanvullen en trots om daarmee de allereerste in Nederland te zijn.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels