nieuws

Flinke groei bestellingen via Thuisbezorgd.nl

Branche & Bedrijf 0

AMSTERDAMS – Nederlanders bestelden de afgelopen drie maanden weer meer maaltijden via bestelsite Thuisbezorgd.nl. In Nederland groeide het aantal maaltijden via de dienst met 34 procent naar 7 miljoen.

Flinke groei bestellingen via Thuisbezorgd.nl

Dat blijkt uit vanmorgen gepresenteerde cijfers over het derde kwartaal van moederbedrijf Takeaway.com. Dit bedrijf bemiddelt tussen klanten en bedrijven die maaltijden thuisbezorgen. De onderneming maakte overigens geen financiële getallen bekend over het kwartaal in een tussentijds handelsbericht. Wel moet de winstgevendheid vanaf 1 januari een impuls krijgen door een verhoging van de commissie voor partijen die gebruik willen maken van van de dienst.

Nederland blijft grootste markt

Die verhoging, die per 1 januari wordt doorgevoerd, moet de omzet met 5 procent verbeteren, zo verwacht het bedrijf. In vergelijking met de concurrentie waren die volgens Takeaway.com erg laag. Nederland blijft de grootste markt voor het bedrijf.  In Duitsland was de groei 39 procent, goed voor 5,8 miljoen afgeleverde maaltijden. Takeaway is verder nog actief in België, Oostenrijk, Polen, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en Portugal. Over het hele jaar tot nu toe bedraagt de groei in Nederland 32 procent en in totaal 42 procent.

Vergroening van de bezorgmarkt

Als geheel groeide het aantal bestellingen in het derde kwartaal met 40 procent, zo blijkt uit de cijfers. De onderneming kondigde afgelopen zomer aan bij te willen dragen aan de vergroening van bezorgbedrijven. Thuisbezorgd.nl biedt daartoe de bij haar aangesloten bezorgrestaurants aan om benzinebrommers op voor hen gunstige wijze te vervangen door groene transportmiddelen, zoals elektrische fietsen en scooters.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels