nieuws

Bol gaat boodschappen via abo verkopen

Branche & Bedrijf 2649

AMSTERDAM – Ahold Delhaize-dochter Bol.com komt onder de naam Bespaar Continu met een dienst waarbij consumenten via een soort abonnementsservice producten als shampoo, luiers en toiletpapier kunnen laten thuisbezorgen.

Bol gaat boodschappen via abo verkopen
Foto: Bol.com

Daarbij kunnen klanten zelf aangeven met welke interval de producten moeten worden opgestuurd. Het gaat overigens nog niet helemaal automatisch. Klanten ontvangen via de dienst vooral een herinnering in het systeem, waarna ze kunnen beslissen de aankoop wel of niet door te laten gaan. Vooralsnog is de dienst alleen beschikbaar via de apps van Bol.com. Later moet het ook mogelijk via de website gebruik te maken van Bespaar Continu.

Verandering koopgedrag consumenten

Bespaar Continu werkt met A-merken, als Pampers, Robijn, Page en Nivea, en telt enkele duizenden sku’s. ‘Met de introductie van Bespaar Continu geven we vanuit Bol.com een nieuwe impuls aan online winkelen. We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen’, zegt Huub Vermeulen van Bol.com in een toelichting.

Bol.com belooft flinke kortingen

Volgens de e-commerce-onderneming kunnen klanten ook behoorlijk besparen door gebruik te maken van Bespaar Continue. ‘Zo krijg je bij iedere bestelling een vaste korting ten opzichte van de normale Bol.com productprijs. De korting per bestelling kan oplopen tot 35 procent, afhankelijk van het gekozen product. Bij vijf of meer Bespaar Continu producten in een levering krijg je een extra korting van 10 procent per product. Zo levert Bespaar Continu klanten van Bol.com niet alleen meer gemak en voordeel op, maar draagt het ook bij aan een verduurzaming van de logistiek binnen e-commerce. Bestellingen worden opgespaard, gebundeld en daarmee in één doosje verstuurd’, stelt de onderneming.

Concurreren met Albert Heijn

Daarmee gaat Bol.com min of meer de concurrentie aan met de online supermarkt van zusterorganisatie Albert Heijn. Het grootste online warenhuis van Nederland speelt in op de trend waarbij de online omzet van supermarkten nog altijd aan het stijgen is. Naar verwachting komt die dit jaar uit boven de €1 miljard.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels