artikel

Jumbo Stramproy heult met Rode Duivels

Branche & Bedrijf 778

Jumbo Stramproy heult met Rode Duivels

STRAMPROY – Bij afwezigheid van Oranje op het WK voetbal zet ‘grenswinkel’ Jumbo Stramproy vol in op een actie rondom de Rode Duivels.

Het WK voetbal is in volle gang. Voor het grootste deel laten Nederlandse supermarkten het WK aan zich voorbijgaan nu Oranje niet meedoet. De pal aan de grens gelegen vestiging van Jumbo in Stramproy van Ralf Jansen en René Puts zet met een actie vol in op de Rode Duivels, het Belgische nationale team. ‘Anders hadden we de aandacht tussen Oranje en de Rode Duivels verdeeld’, zegt Bart Jenniskens, verantwoordelijk voor de Marketing & E-commerce van de supermarkt.

Belgische vlaggen wapperen in de wind

Een groot spandoek op de gevel kondigt de actie aan. Belgische vlaggen wapperen fier in de wind. Speciaal voor de Belgische klanten maakt Jumbo Stramproy een feest van het WK en vraagt het klanten de uitslagen van de wedstrijden van de Belgen te voorspellen. Bij een juiste voorspelling winnen ze een tegoedbon. Bij de wedstrijden in de voorrondes €5. Naargelang de Belgen verder komen, loopt de hoogte van het bedrag op naar €10, €15 en €20. Als de Belgen de finale halen, is een juiste voorspelling €25 waard. ‘Als je alle wedstrijden juist voorspelt, win je €85’, zegt Jenniskens.

Persoonlijk naar de winkel komen

In de eerste ronde deden 143 mensen een voorspelling op de Facebookpagina van de Jumbo. De Belgen wonnen met 3-0 van Panama. Van de 143 mensen voorspelden er 23 de uitslag goed. Ze moeten persoonlijk naar de winkel komen om hun prijs te innen. ‘Hun cadeaubon ligt op vertoon van hun identiteitsbewijs klaar in de winkel.’

Belgen activeren op Facebook

Wat Jenniskens nog belangrijker vindt dan het aantal deelnemers, is het bereik van de Facebookactie. ‘De oproep om mee te doen is door ruim 6000 mensen gezien en het waren vooral Belgen, de groep die we willen bereiken’, aldus Jenniskens. De zuiderburen zijn een belangrijke doelgroep voor de winkel. Hij schat dat de winkel zelfs meer Belgische klanten heeft dan Nederlandse. ‘Belgen zijn nog niet zo actief op Facebook als Nederlanders en we willen hen activeren’, verklaart hij de Facebookactie. Hij is niet al te bang dat door het enorme bereik het aantal deelnemers, en daardoor goede voorspellers, de spuigaten uitloopt. Doordat deelnemers hun cadeaubon persoonlijk op moeten halen, zullen mensen van buiten de regio niet snel meedoen. Bovendien staat in de voorwaarden, die op de website van de winkel zijn te lezen, dat de gevraagde voorspelling kan worden uitgebreid. ‘We kunnen bijvoorbeeld toevoegen dat ook de ruststand correct moet worden voorspeld. Of wie de maker van het eerste doelpunt is. Op die manier kunnen we voorkomen dat het uit de hand loopt.’

Tot de finale schoppen?

Hij zou het mooi vinden als de Belgen het tot de finale schoppen. ‘Ze hebben best een kans en door gebrek aan Oranje zijn we hier in de grensstreek toch wel op de hand van de Belgen. Die vinden het prachtig dat onze gevel nu vol hangt met Belgische vlaggen.’

Reageer op dit artikel