artikel

Plus Lutz schroeft prijsacties op na komst Lidl

Branche & Bedrijf 3841

TILBURG – De komst van Lidl vorig jaar naar winkelcentrum Heyhoef heeft Plus Lutz op scherp gezet. De actie met de gratis boodschappenkar staat voor de tweede keer in de startblokken, laat Mariëlle Lutz weten. ‘Het stukje dat je verliest, wil je terug.’

Plus Lutz schroeft prijsacties op na komst Lidl
Mariëlle Lutz: 'Kans op een volle kar boodschappen.'

Het is niet alleen de nabijgelegen Lidl die Plus Lutz er toe brengt om telkens met nieuwe prijsacties te komen. Want als er iets is dat werkt in de Tilburgse wijk Reeshof, dan zijn het in het oog springende kortingsacties en aanbiedingen.

Aanbiedingen shoppen

De consumenten letten in het gebied erg op de centen, merken Wilfried en Mariëlle Lutz. Tot 6 jaar geleden runden zij een Plus in Alphen (Noord Brabant) en daar waren prijsacties niet zo populair als op hun huidige locatie. Mariëlle Lutz: ‘Het komt de laatste tijd voor dat klanten met een en hetzelfde winkelwagentje aanbiedingen shoppen bij de nieuwe Lidl, de Jumbo die in het winkelcentrum ook een vestiging heeft én bij ons. Dat zegt genoeg.’ Tilburg is van oudsher een arbeidersstad en het ondernemers-echtpaar speelt daar voortdurend met succes op in met acties. ‘Dat ze aanslaan, komt waarschijnlijk ook omdat in dit pand tot 15 jaar geleden een winkel van de Lekker & Laag-formule was gevestigd. Klanten rekenen hier op lage prijzen.’


‘Aanbiedingen shoppen bij Lidl, Jumbo en bij ons’


Samen met Unilever

Samen met Unilever wordt nu voor de tweede keer een actie gelanceerd waarmee klanten €100 aan boodschappen kunnen winnen. ‘Bij aankoop van bijvoorbeeld drie flessen Robijn maken ze kans op een volle kar boodschappen. De aankoopbon deponeert de klant in een box en iedere week bombarderen we een klant tot winnaar.’ Unilever en Plus Lutz hanteren voor deze actie een zorgvuldig gekozen timing. ‘Namelijk op het moment dat een dure periode voorbij is en de consument wel een extraatje kan gebruiken. Vorig jaar hebben we het na de kerstperiode gedaan, nu doen we het na de zomervakantie’, verklaart Mariëlle.

Prijsacties opgeschroefd

Maar dit is niet de enige actie die momenteel loopt. Het aantal prijsacties is flink opgeschroefd door het ondernemersechtpaar. De vakantieknallers (bijvoorbeeld Unox Knax 3 voor €3,50), worden deze weken opgevolgd door de zomerknallers en vanaf volgende week de thuiskomknallers.

Inspelen op verzorgingsgebied

Volgens Gerard Feelders, field sales manager Retail Zuid-Nederland bij Unilever, wordt samen met Plus Lutz goed ingespeeld op het verzorgingsgebied en de concurrentiefactoren. ‘Maar vooral met de problematiek die hier speelt, omdat er toch een relatief groot aandeel mensen met minder financiële draagkracht woont. Het is mooi dat de actie met de boodschappenkar over enkele weken opnieuw van start gaat.’

Dit artikel is de eerste van drie in aanloop naar het Field Sales event op 10 oktober in Burgers’ Zoo.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels