artikel

Top tien: meest gekochte assortiment online

Branche & Bedrijf 3515

DONGEN – Het marktaandeel van online in Nederland is nog beperkt voor wat betreft het supermarktassortiment. Sommige productgroepen doen het echter een stuk beter dan gemiddeld. De tien best presterende online productgroepen op een rijtje.

Top tien: meest gekochte assortiment online

Volgens de cijfers uit het GfK Formulerapport E-commerce in fmcg 2017 bedraagt het marktaandeel van online supermarkten 2,1 procent. Sommige productgroepen doen het echter een stuk beter dan het gemiddelde. Vooral personal care, frisdranken, hygiëneproducten en schoonmaakmiddelen worden relatief veel online gekocht. De versgroepen doen het wisselend, maar alleen agf doet het beter dan het gemiddelde. Hieronder het overzicht.

1. Personal Care 3,7%
2. Softdrinks, Fruit Juice and Syrup 3,4%
3. Sanitary Products 3,3%
4. Cleaning 3,2%
5. Dairy ambient 3,0%
6. Meals/Rice/Pasta ambient 2,7%
7. Eggs 2,6%
8. Icecream and Frozen products 2,5%
9. Vegetables and Fruit ambient 2,4%
10. Petcare 2,4%
10. Vegetables and Fruit fresh 2,4%
10. Other ambient 2,4%

Bron: Gfk

Lees veel meer over het GfK Formulerapport E-commerce in fmcg 2017 op de site van Foodmagazine (alleen voor abonnees) >>>
Neem een abonnement op Foodmagazine >>>

De Top Tien-lijstjes op Distrifood.nl worden aangeboden door Distrifood Dynamics.

Distrifood Dynamics is een onlinedatabase van ruim 5000 supermarkten in Nederland. Naast een actueel winkelbestand geeft de databank inzicht in consumentenprofielen en -bestedingen, verzorgingsgebieden, trends en bouw- en verbouwplannen van supermarkten. Voor meer informatie, stuur een mail naar distrifooddynamics@vakmedianet.nl

Bekijk het promofilmpje van Distrifood Dynamics

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels