DubbelFrisss gaat los deze zomer op YouTube en Instagram

DubbelFrisss gaat los deze zomer op YouTube en Instagram

DubbelFrisss gaat al ruim twintig jaar met haar tijd mee. Dit kwartaal lanceert de verfrissende fruitdrank een compleet nieuwe range flavoured water en gaan de calorieën in het gehele portfolio flink naar beneden. Het merk speelt zich bovendien op een ludieke manier in de kijker. Marketing manager Charley Molleman: 'DubbelFrisss gaat los deze zomer op YouTube en Instagram!'

- Tekst aangeleverd door Riedel - 

'DubbelFrisss was de eerste verfrissende fruitdrank in Nederland', blikt Molleman terug op de introductie van de drank in 1996. 'De perfecte match tussen het fruitige van sap en het dorstlessende van frisdrank.' Inmiddels kent iedereen het merk, durft hij wel te stellen. 'De merk-awareness is maar liefst 98 procent en zo'n 3 miljoen huishoudens drinken jaarlijks bijna 60 miljoen liter van de fruitdrank.'

De marketingmanager is enthousiast over het merk dat hij sinds een aantal maanden onder zijn hoede heeft. De funfactor van het merk wijdt hij grotendeels aan de populariteit van de drank onder jongeren. 'De mix van verfrissend fruit en frisdrank, met een licht koolzuurtje, maakt dat veel jonge mensen het een lekkere en vooral coole drank vinden om te drinken.' Die verantwoorde combinatie is bovendien exact de reden waarom ouders de drank graag voor hun kinderen kopen, benadrukt hij. 'De keuze van de ouders blijft namelijk doorslaggevend.'

Variatie voor consument, meer rendement voor handel

DubbelFrisss heeft altijd geprobeerd in te spelen op trends en behoefte, vertelt Molleman. En die behoefte is nu heel duidelijk gezond én lekker, weet producent Riedel, die met de relaunch van het hele portfolio een nieuwe generatie sappen introduceert. 'De DubbelFrisss-regular en -light ranges zijn daarom lager in calorieën gemaakt', vertelt de marketing manager. 'Regular van 27 naar 23 kcal en light van 17 naar 14 kcal per 100 milliliter, waarbij we geen concessies doen aan de smaak.' Op jaarbasis haalt het merk 450.000 kilo suiker uit zijn producten.

Tevens is er een nieuwe smaak aan de DubbelFrisss Water-range toegevoegd; Aardbei&Framboos. En compleet nieuw is DubbelFrisss Bruisend Bronwater met fruitsap in PET-flessen, in de smaken Appel&Perzik, Aardbei&Framboos en Citroen&Limoen. Met deze innovaties vult Riedel een gat in de flavoured water-categorie, benadrukt Molleman. 'Met producten laag in calorieën, gemaakt met echt fruitsap, bieden we iets wat er nog niet is: variatie voor de consument en meer rendement voor de handel.'

Creatief met lifehacks

Om nog meer frisdrankliefhebbers te enthousiasmeren voor het merk, lanceerde DubbelFrisss bovendien een ludieke campagne. 'Lifehacks!', vertelt Molleman. 'Dé manier om onze doelgroep te bereiken, vandaag de dag.' Lifehacks zijn trucs om het leven makkelijker te maken, legt hij uit. 'Geinige trucjes met een knipoog.' Met de campagne roept DubbelFrisss haar fans dan ook op om creatief te zijn en een lifehack te bedenken met in de hoofdrol een DubbelFrisss-pak of -fles. DubbelFrisss brengt de campagne onder de aandacht in samenwerking met YouTubers GekkeMarkie, Ties, Harm, Smoare en Mastermilo. Goed voor meer dan 100.000 views per online video en gezamenlijk bijna 1,5 miljoen Instagram-abonnees.

'Door middel van de lifehack-campagne (met supergave win-acties) worden consumenten/kijkers uitgedaagd om zelf iets origineels te knutselen van DubbelFrisss-pakken', legt Eugène Hendrikx, oprichter van Fantube, gespecialiseerd in het creëren van viral videos en influencer marketing. 'We hebben ervoor gekozen om de campagne onder de aandacht te brengen door vanuit DubbelFrisss zelf een aantal hele gave, over the top lifehacks te bouwen, die veel mensen konden enthousiasmeren. Door samen te werken met de beste lifehack-YouTubers van Nederland, creëer je direct een enorm bereik.' Het lifehack-concept past bovendien perfect in het straatje van de YouTubers, besluit hij. 'Het eindresultaat werd dan ook enorm positief ontvangen door hun kijkers; de couch surf-lifehack is zelfs twee keer gepost op Dumpert!'

Tien miljoen organische views

De lifehack-campagne wordt het komende kwartaal gecommuniceerd op ruim 25 miljoen pakken DubbelFrisss, vertelt Molleman. En gaat ruim vier maanden lopen. 'We verwachten meer dan tien miljoen organische views.' De meest originele filmpjes stromen al binnen, vertelt hij. 'Niet gek, want de beste lifehacks winnen een jetboard of een vlucht in een luchtballon, samen met hun online helden.’ En of dat nog niet spectaculair genoeg is, hebben zij in deze luchtballon exclusief zicht op een schommel van DubbelFrisss-pakken, welke onder één van de luchtballonnen gaat hangen. 'Vanaf deze schommel gaat een bekende YouTube-waaghals, Rob Hoekx van het YouTube account Smoare, skydiven.'

www.dubbelfrisss.nl/lifehacks