nieuws

AH zet meer alcoholvrij in nieuw bierschap

Assortiment 2592

AH zet meer alcoholvrij in nieuw bierschap

ZAANDAM – Albert Heijn plaatst in zijn vernieuwde bierschap bijna 70 nieuwe bieren, waarvan rond de 30 alcoholvrij zijn of een lager percentage alcohol bevatten.

Die 30 varianten verbreden volgens de marktleider de keuze in dit sterk groeiende segment van de biermarkt. Ook lanceert Albert Heijn eenzelfde aantal nieuwe speciaalbieren. ‘Die voorzien in de stijgende vraag naar variatie. Uiteraard met seizoensbieren als lentebock, maar ook allerlei stijlen van steeds uniekere en  eigenzinnige brouwers’, zegt AH in een persbericht.

Brouwers-bier en Pale Ale

Het aanbod van het eigen Brouwers-bier is uitgebreid met een 0.0 en een 2.5 pils, samen met twee speciaalbieren: een India Pale Ale en een Weizen. Voor de liefhebbers van bier uit de eigen regio is er nu meer keuze: ruim 60 lokale brouwerijen leveren, rechtstreeks aan steeds meer winkels in hun regio, ruim 250 varianten bier.

Meer dan 380 bieren

Exclusief de regionale uitbreiding, komt het totaalaanbod van Albert Heijn op meer dan 380 bieren. Om de keuze makkelijker te maken, is het bierschap overzichtelijker ingericht. Zo vinden klanten van links naar rechts: alcoholvrij en laag alcoholisch, vervolgens een compleet assortiment pils, fruitige en frisse bieren, krachtige en blonde varianten en uiteindelijk rijk en donker. De schapkaartjes geven naast het alcoholpercentage aan of het biertje zoet, zuur, bitter en/of kruidig is. Ook worden maaltijdsuggesties gegeven.

Zie ookAH neemt bierschap radicaal op de schop

Reageer op dit artikel