nieuws

Dixap verlegt schapfocus met innovatieve verpakking

Assortiment 1101

Albert Heijn heeft de primeur van sapproducent Dixap: ze krijgen het kleinste drinkpakje van Nederland in het schap. Het pakje van 125 milliliter is volgens de sapproducent de ideale hoeveelheid drinken voor kinderen die beginnen aan de basisschool. De producent verlegt hiermee haar schapfocus van babyvoeding naar ‘een merk voor kinderen’.

Dixap verlegt schapfocus met innovatieve verpakking

– Sponsored content door Covelt Dixap –

Het nieuwe kindvriendelijke drinkpakje sluit aan op de groeiende trend in supermarktverkopen: het aanbieden van natuurlijk producten zonder toevoeging van suiker. Veel producten op het drinkpakjes-schap zijn op basis van toegevoegde suikers of kunstmatige zoetstoffen. Ellen de Kimpe, Eigenaar van Dixap: ‘Uit IRI cijfers blijkt dat de afzet van de categorie siropen met toegevoegde suikers, jaar op jaar krimpt op het kinderschap. De categorie diksap groeit daarentegen.’

Het nieuwe drinkpakje ‘Dixap kant-en-klaar, lekker mild’ bestaat voor 70 procent uit fruitsap en 30 procent uit water. Het is verkrijgbaar in de smaken appel en zomerfruit. Het is een volledig natuurlijke dorstlesser die geschikt is voor kinderen in de groei. Dixap voegt namelijk geen smaak- en geurversterkers, conserveringsmiddelen of suikers toe aan zijn sappen. Het bevat fruit, water en verder ‘nix’.

Grootte en vorm verpakking gewijzigd

‘Met deze ‘kleinste drinkpakjes van Nederland’ zijn we de allereerste in Europa die dit formaat Tetra-pakjes in de retail introduceert’, aldus Marilou Verhoeven, Brand Manager bij Dixap.
Naast de grootte, is ook de vorm van het drinkpakje veranderd. Dankzij de prismavorm heeft een kind er beter grip op. Het innovatieve antilek-rietje voorkomt een fontein tijdens het drinken wanneer er te enthousiast in de verpakking wordt geknepen. Bovendien is er een schenktuitje aangebracht voor wie liever uit een bekertje drinkt.

Vernieuwde focus

Dixap heeft in mei 2016 een restyling doorgevoerd met onder andere de slogan Fruit en verder nix. Sinds de restyling is de afzet in een jaar met 28 procent gegroeid. De rotatie is omhoog gegaan in combinatie met meer SKU’s op het schap.
Verhoeven: ‘Ouders zijn tevreden over Dixap maar wanneer de kinderen ouder worden dan 2 á 3 jaar komen ze niet meer langs het kinderschap’. Het bedrijf verlegt daarom nu de focus van ‘een merk in babyvoeding’ naar ‘een kindermerk’. Doelgroep hierbij is kinderen in de basisschoolleeftijd. De Kimpe: ‘De eerste stap naar een merk in kindervoeding is de introductie van de nieuwe drinkpakjes. Producten die supermarkten in de toekomst nog kunnen verwachten is bijvoorbeeld Dixap op het siropenschap, gedroogd fruit en fruitijsjes. Allemaal op basis van ‘fruit en verder nix’.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels