nieuws

Albert Heijn maakt eigen merken gezonder

Assortiment 3442

ZAANDAM – Albert Heijn introduceert verbeterde eigen merk producten. Er zijn nieuwe recepturen voor chips, vlees en bouillon meldt de marktleider.

Albert Heijn maakt eigen merken gezonder

Nagenoeg alle chips, bouillonblokjes en ‘kop soep’ producten bevatten binnenkort bij Albert Heijn geen MSG meer. Ook het vlees maakt volgens de marktleider ‘een volgende stap’.

Broodverbeteraars

MSG is een smaakversterker die ook  bekend staat als E-nummer 621. De eigen merken oosterse kruidenpasta’s en boemboes bevatten op korte termijn geen MSG meer. Het verse brood van Albert Heijn bevat al geen kunstmatige broodverbeteraars meer en het zoutgehalte is met 13 procent tot 22,5 procent gedaald. Ook bij groente in blik of pot en kant en klare maaltijden worden flinke zoutreducties doorgevoerd tot ruim 30 procent.

Vleesrecepturen

AH ontwikkelde samen met een team van slagers en productexperts nieuwe vleesrecepturen, met zo min mogelijk toevoegingen en minder zout. In plaats van tomatenketchup wordt bij de hamburger gekozen voor tomatenpoeder in combinatie met een natuurlijk aroma. De voedingszuren voor een betere houdbaarheid worden in het nieuwe recept vervangen door een innovatief extract uit citrus en granaatappel. Het zout is een bijzonder zeezout en bevat een grote hoeveelheid mineralen en relatief weinig natrium.

Elke dag een beetje beter

Bij steeds meer producten in het schap bij AH wordt minder zout, suiker, E-nummers of kleurstoffen gebruikt. Dat gaat volgens de marktleider stap voor stap. Zo kunnen klanten geleidelijk wennen aan de verbeterde producten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels