nieuws

AH: AH Basic vervangt Euroshopper

Assortiment

ZAANDAM – Albert Heijn vervangt zijn budgetlijn Euro Shopper voor het merk AH Basic.

AH: AH Basic vervangt Euroshopper
Foto: AH: AH Basic vervangt Euroshopper

Deze week en de komende weken stromen de eerste AH Basic-producten in het schap. Dat meldt Albert Heijn tegen Distrifood. Alle Euro Shopper-producten worden vervolgens in de loop van het jaar geleidelijk vervangen door AH Basic. De eerste vijf producten die worden vervangen zijn:  scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi.

Verpakking

Volgens Albert Heijn verschilt AH Basic op een aantal essentiële punten van Euro Shopper. De marktleider zegt dat de kwaliteit van de producten van de nieuwe budgetlijn consistenter is dan het Euro Shopper-assortiment. Daarnaast is volgens Albert Heijn ook de prijs-kwaliteitverhouding verbeterd. Verder zijn er veranderingen doorgevoerd in de verpakking. Albert Heijn is van mening dat de nieuwe verpakking ‘de klant in één oogopslag duidelijk maakt dat het product goed en goedkoop is’. De marktleider schrijft AH Basic met hoofdletters op de verpakking (AH BASIC).

Onderzoek

Dat er gekozen is voor de naam AH Basic heeft volgens directeur marketing & format en merchandising Alfred Levi van Albert Heijn een reden. ‘Uit recent onderzoek werd wederom duidelijk dat de naam Albert Heijn één van de sterkste foodretailmerken van de wereld is. Het zou daarom een beetje gek zijn wanneer we onze eigen naam niet koppelen aan deze nieuwe lijn.’

AMS

Euro Shopper is een merk dat ontwikkeld is door AMS Sourcing. In het najaar van 1995 is het merk bij Albert Heijn geïntroduceerd. Het merk werd in 2009 nog voorzien van een nieuw ontwerp. Opvallend was dat vanaf dat moment het product op de verpakking in het Engels werd benoemd.

Eerste publicatie door Herman te Pas op

Laatste update: 6 mei 2015