artikel

Wasverzorging: Fleuril Care & Repair

Assortiment 1640

Poeder, vloeibaar en tablets, wit, bont, fijn en zwart: in wasmiddelen is alles al eens voorbijgekomen. Wanneer een fabrikant dan toch met een absolute vernieuwing op de markt komt, is een beloning met een Wheel of Retail meer dan terecht: Fleuril Care & Repair.

Wasverzorging: Fleuril Care & Repair
Foto: Koos Groenewold

Fleuril staat al jaren voor een optimale verzorging van wasgoed. Fleuril Care & Repair is de nieuwe loot aan de stam. Het in 2016 geïntroduceerde product is speciaal ontwikkeld om het pluizen en pillen van kleding tegen te gaan, en ook om kleding die al verschijnselen van pluizen en pillen vertoont, weer te herstellen: care én repair.

Unieke propositie in de markt

Salesmanager Nederland Edwin Dijkshoorn: ‘Het werkt fantastisch. Na een aantal keren wassen, nemen de pluizen en pillen aanzienlijk af, uiteindelijk tot wel 80 procent minder dan voor het gebruik van Fleuril Care & Repair. Dat is een unieke propositie in de markt, een propositie die aansluit op de consumentenwensen. Consumer insights geven aan dat het pluizen en pillen van kleding behoort tot de top-10 van grote problemen die mensen ervaren bij kleding en wassen.’

Stevige investering in technische innovatie

Fleuril Care & Repair is een technische innovatie. Henkel heeft een stevige investering gedaan in onderzoek en productontwikkeling, waaruit de nieuwe formule is voortgekomen. Het wasmiddel is geschikt voor de wasmachine en voor alle soorten kledingstukken. Maar vanwege de verzorgende kwaliteiten is het vooral een fijnwasmiddel, speciaal bedoeld voor kwetsbare kleding, dus veel meer dan alleen de gebruikelijke functie van vlekverwijdering.

Zweet en geurtjes verwijderen

Dijkshoorn: ‘De was wordt tegenwoordig vaak vooral gedaan om de kleding op te frissen, en zweet en geurtjes te verwijderen. En de meeste consumenten hebben meerdere producten in huis, zowel wasmiddel om schoon te maken als wasmiddel om te verfrissen of te behandelen. De meeste kopers van Fleuril Care & Repair zullen hiernaast ook andere middelen op de wasmachine hebben staan. Nederlanders scheiden hun was doorgaans goed.’

Retail zeer tevreden over de introductie

Fleuril Care & Repair is met een standaardfles van 0,96 liter goed voor zestien wasbeurten, en is geschikt voor alle soorten wasgoed. Een product dat pluizen en pillen tegengaat of zelfs kan herstellen, is een absolute noviteit. De retail was dan ook zeer tevreden over deze introductie. Dijkshoorn: ‘Alle retailers hebben de innovatie op waarde weten te schatten. Ze kennen de consumer insights die erachter zitten en herkennen het unieke karakter van de propositie. En ze zien dat dit product waarde toevoegt aan de categorie, en een goed middel is om de consument voor zijn wasmiddel aan boord te houden in de reguliere supermarkt. Het is een middel in de strijd tegen de afvloeiing naar discount.’

Henkel blijft introductie sterk ondersteunen

Fleuril Care & Repair is geïntroduceerd in week 24 van 2016. De meeste supermarkten hebben deze Fleuril opgenomen. Een televisiecampagne heeft de introductie ondersteund, naast online activatie en schapcommunicatie. Het klassieke voor-na-effect heeft zich hierbij goed kunnen bewijzen en heeft sterk bijgedragen aan het overtuigen van de consument. De komende tijd blijft Henkel deze Fleuril-
variant sterk ondersteunen, om de positie van het merk verder uit te bouwen als verzorgend wasmidde-
lenmerk.

Foto: Koos Groenewold

Op de foto:

Brand manager Kika Bendel en salesmanager Nederland Edwin Dijkshoorn met de Wheel voor Fleuril Care & Repair.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels