artikel

Lichaamsverzorging: Nivea Protect & Care Deodorant

Assortiment 266

Een deodorant die én verzorgt én goed beschermt tegen ongewenste geuren en zweet: dat is de bijzondere propositie voor Nivea Protect & Care Deodorant. De afzender straalt daarbij vertrouwen uit, zowel naar de consument – in verpakking en geur – als naar de retail. Deze Wheel is er het bewijs van.

Lichaamsverzorging: Nivea Protect & Care Deodorant
Foto: Koos Groenewold

Nivea Protect & Care is een deodorant in een variant voor de man en voor de vrouw, beide in zowel spray als roller. Op een later tijdstip is de range nog uitgebreid met een pocket-size spray van 100 ml voor de vrouw: handig voor gebruik onderweg, in de handtas of op reis. Deze nieuwste spray is klein
genoeg om op een vliegreis in de handbagage mee te mogen.

Effectiviteit belangrijkste reden gebruik

Brand manager Nivea Deodorant Sophie Plender: ‘Het unieke van deze deodorant is dat bescherming en verzorging in één deodorant zijn samengevoegd. De belangrijkste reden voor mensen om deodorant te gebruiken is de effectiviteit: het gaat om het tegengaan van zweten en zweetgeur; om je fris te voelen en fris te ruiken.’

Sterke verzorgende eigenschappen

Maar bij de consument leeft soms de perceptie dat een effectieve deodorant schadelijk is voor de okselhuid. ‘Vrouwen hebben wel eens last van irritaties, bijvoorbeeld na het scheren, maar ook bij mannen komt irritatie onder de oksel voor. Daarom heeft deze goed beschermende deodorant ook sterke verzorgende eigenschappen.’

Geen enkel compromis gesloten

Nivea is groot geworden met verzorgende producten. De verzorgende eigenschappen van de bekende Nivea-producten zijn nu in deze nieuwe lijn deo’s verwerkt, waardoor de functies Protect en Care in één product samenkomen. Plender: ‘Aan de nieuwe range zijn bewust veel verzorgende ingrediënten toegevoegd, meer dan bij de bestaande deodorants van Nivea. Voor de vrouwenvarianten hebben we de eigenschappen van het bekende blik Nivea Crème in deze deo gebruikt. Maar wel zonder in te boeten aan effectiviteit. Deze Nivea Protect & Care heeft geen enkel compromis gesloten op de beschermende en de verzorgende aspecten.’

Succes is verklaarbaar

Nivea Protect & Care is eind 2015 al in enkele winkels op het schap gekomen, maar de brede introductie ging begin 2016 van start. Toen kwam ook de communicatie rond de introductie goed op gang. Senior categorymanager Personal Care Sophie van Daalen: ‘Nivea is in de meeste categorieën met producten op de markt in de bekende blauwe Nivea-verpakking, met naast de blauwe kleur ook de eigen geur van Nivea. Deze nieuwe range deodorant heeft diezelfde kenmerken. Het succes is verklaarbaar doordat de Nivea-kleur opvalt in het deodorantschap en doordat het product aanspreekt door de herkenbare, vertrouwde en gewilde geur van Nivea. Het is daarmee een unieke propositie.’

Zeer breed ondersteunde introductie

Omdat Protect & Care voor Nivea zelf erg belangrijk is, is de introductie zeer breed ondersteund, met een brede televisiecampagne en tegelijkertijd een grote campagne in de dagbladen. Plender: ‘Belangrijk daarbij is dat we de mannen- en de vrouwenlijn tegelijk als totaalverhaal hebben geïntroduceerd. Zo bereiken we alle consumenten tegelijk, met één en dezelfde boodschap.’ De sprays en de rollers zijn beide breed opgenomen door de retail.

Op de foto:

Sophie Plender-Janse (brand manager Nivea Deodorant, l.) en Sophie van Daalen (senior category manager Personal Care)

Reageer op dit artikel