artikel

‘Klant heeft niet altijd zin in die wortel’

Assortiment 1517

Al jouw klanten weten het: als je trek hebt, kun je altijd nog het beste kiezen voor een stuk groente of fruit. Niet alleen bevatten deze veel vitamines, bovendien zorgen ze voor vezels, waardoor je langer verzadigd bent. Maar een appel of wortel is niet altijd datgene waar iedereen zin in heeft. Toch…? Welk alternatief kun je je klant bieden? Mirjam Hectors van Concorp heeft een optie.

‘Klant heeft niet altijd zin in die wortel’
Auteur: Mirjam Hectors, Concorp

– Sponsored content van Concorp – 

Naast een appel of wortel vindt ook iedereen een snoepje wel eens lekker, maar we weten natuurlijk dat je hier niet teveel van moet eten. Dit geldt tenslotte voor alles waar ‘te’ voor staat. Moeten we snoep dan helemaal uit ons dieet bannen? Nee, dat is niet nodig! Je kunt ook met mate van een snoepje genieten. Door bijvoorbeeld  te kiezen voor meer verantwoorde snoepsoorten. Denk bijvoorbeeld aan snoep waar je op kunt zuigen. Daar geniet je langer van, dus eet je ook minder van. Of suikervrije varianten, waarbij de suikers zijn vervangen door polyolen (ofwel zoetstoffen, zoals sorbitol). Polyolen vallen weliswaar net als suikers onder de koolhydraten, maar bevatten ongeveer de helft minder calorieën dan gewone suikers.

Zorg voor verantwoorde én lekkere snoepoptie

Snoepen is dus niet per se verkeerd. Als je het maar verstandig doet; niet teveel en niet te vaak. Dit zien we ook terug bij verschillende richtlijnen voor een bewust voedingspatroon. Zo staat bij de Schijf van Vijf vermeld dat af en toe van een snoepje genieten absoluut een optie is. Om de klant tegemoet te komen in de behoefte aan lekker, maar verantwoord snoepen, biedt Ricola goede alternatieven. Alternatieven die zo na de feestdagen bijvoorbeeld, bijzonder goed in uw assortiment passen, maar ook de rest van het jaar zorgen voor een verantwoorde snoepoptie. Met een unieke mix van dertien kruiden, gepresenteerd in zeven smaken, bieden we voor ieder wat wils en vormen we een gezond, natuurlijk en vooral lekker productassortiment.

Ricola-verhaal past goed bij bewuste klant

Onderzoek wijst uit dat de klant Ricola nog vooral als keelverzachter ziet. Ook de verkoopcijfers onderbouwen dit: de producten worden het meest verkocht in de koudere maanden. Dit incomplete beeld komt voort uit het feit dat de klant nog onvoldoende op de hoogte is van de meerwaarde van de dertien kruiden waarvan Ricola wordt gemaakt. Deze functioneren namelijk niet alleen uitstekend als keelverzachter, maar zijn eveneens erg lekker en verfrissend! Bovendien laat onderzoek zien dat consumenten de doosjes van Ricola zeer handig vinden om mee te nemen in de tas: altijd iets verfrissend bij de hand! Het verhaal past goed bij de bewuste klant, die nog steeds wil genieten, maar op een meer verantwoorde wijze. Dit verhaal gaan wij de komende tijd daarom nog beter vertellen. Zodat de klant de weg naar uw schap nog beter weet te vinden.

Reageer op dit artikel