Plus

pluslogo

Plus is een cooperatie van supermarktondernemers. De keten manoeuvreert behoedzaam tussen het grote consolidatiegeweld door. Door de overnames van tientallen Edah’s en SdB-supermarkten groeide Plus hard tussen 2000 en 2010. Dat expansiebeleid is inmiddels losgelaten. Nu zoekt Plus min of meer afgesloten marktgebieden waar het lokaal dominant kan zijn. De keten is bezig om de winkels om te bouwen naar Plus Briljant, een formule met een betere margemix vooral door toevoegen van vers. Daarnaast profileert Plus zich graag als duurzame super. 

laatste nieuws Plus:

  • 001_food-image-1429910

    Plus test sparen met smartphone

    DE BILT– Plus Supermarkten houdt in twee vestigingen een pilot met het elektronisch sparen van zegels op mobiele telefoons. In plaats van zegels te plakken, kunnen klanten van Plus Postma in 
Lelystad en Plus de Greef in Almere Buiten de zegels van de landelijke Fontignac-pannenactie laten bijschrij...

  • 001_food-image-1588054

    Versgarantie bij Plus uitgangspunt formule

    UTRECHT – Plus maakt van zijn versgarantie een formule-uitgangspunt. De coöperatieve supermarktketen begint op 7 september met een agf-campagne waarin de klant de garantie krijgt dat alle groente en fruit altijd vers en van topkwaliteit zijn. Deze versgarantie geldt niet alleen tijdens de agf-campag...

  • 001_food-image-1585851

    Jumbo, Lidl, Plus nemen challenge aan

    AMSTERDAM – Jumbo, Lidl en Plus hebben filmpjes op Facebook gezet waarin emmers met ijswater over hoofden worden gestort. Daarmee voldoen de ketens aan de uitdaging die Albert Heijn ze gisteren stelden. Alle ketens hebben ook een donatie gedaan aan de stichting ALS. De zogenoemde Ice Bucket Challeng...

    1
  • 001_food-image-1547771

    Buurtsupers vrezen einde als Aldi komt

    MOOK/MOLENHOEK – Spar-ondernemer Jan Janssen en Plus-ondernemer Wim Voet vrezen dat de mogelijke komst van een Aldi het eind betekent voor de buurtwinkelcentra waar ze zijn gevestigd. Buurtsupermarkten in Mook en Molenhoek vrezen de mogelijke komst van een vestiging van Aldi in Molenhoek. Volgens S...

  • 001_food-image-1584923

    Jumbo genomineerd als klantvriendelijkste

    VEGHEL – Jumbo is als enige supermarktketen genomineerd in de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. De keten won de verkiezing al twee keer. Jumbo heeft als enige supermarktorganisatie de laatste tien gehaald in de verkiezing van het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland ...

  • 001_food-image-1584918

    Icebucket: AH nomineert Lidl, Jumbo en Plus

    ZAANDAM – De ice-bucket-challenge heeft ook de Nederlandse supermarkten bereikt. De AH-hamster laat zich overgieten en Zaandam daagt Lidl, Jumbo en Plus uit. Albert Heijn heeft zich gemengd in het facebook/webfenomeen  van de icebucket challenge. Uitgedaagd door Sultana laat de marktleider een hamst...

    3
  • 001_food-image-1568776

    C1000/AH-ondernemers eisen inzage deal

    DEN BOSCH - De 25 C1000-ondernemers die op de ombouwlijst voor AH staan eisen voor de rechter inzage in de afspraken die zijn gemaakt bij de doorverkoop van de 82 C1000-winkels door Jumbo aan Ahold. Ze willen weten of ze alsnog als Plus of Jumbo verder zouden kunnen gaan. In kort geding stonden afge...

    1
  • 001_food-image-1581211

    Panel: liever spaaracties dan prijsgeweld

    DOETINCHEM – Spaaracties zijn bewezen goede klantenbinders. Op de lange termijn sorteren die meer effect dan prijsacties. Prijsgeweld na de vakantietijd, om klanten te laten dat je er als supermarkt nog bent, hebben hun langste tijd gehad. Eind augustus, begin september is traditioneel de tijd d...

  • 001_food-image-1550923

    Lidl en Plus strijden om pand Venray

    VENRAY – Zowel Lidl als Plus willen een supermarkt starten in de Venrayse nieuwbouwwijk Brabander. Waar eerder Aldi afhaakte krijgt de Venrayse nieuwbouwwijk Barabander waarschijnlijk toch een supermarkt. Zowel Lidl, als Plus-ondernemers Guido en Judith van Dijck willen daar graag een supermarkt ope...

    1
  • 001_food-image-1574656

    Explosieve groei primaire klanten Lidl

    SITTARD – Lidl is de grote winnaar in de strijd om primaire klanten. Intussen ziet 13,3 procent van de Nederlandse consumenten de Duitse prijsvechter als zijn voornaamste supermarkt. Albert Heijn ziet het percentage primaire klanten juist fors dalen. Dat blijkt uit het grootschalige Consumentenonder...

  • 001_food-image-1404129

    Brand Loyalty ziet winst flink dalen

    DEN BOSCH - De toeleverancier van loyaltyprogramma's Brand Loyalty uit Den Bosch heeft de winstgevendheid vorig jaar stevig zien afnemen. In 2013 daalde de winst van €32,4 miljoen een jaar eerder naar €8,4 miljoen. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Brand Loyalty doet in Nederland zaken met onder me...

  • 001_food-image-1448968

    C1000 Geffen in de clinch met Jumbo

    GEFFEN – C1000-ondernemer John van der Sangen stapt naar de rechter, omdat hij het niet eens wordt met Jumbo. Van der Sangen start binnenkort naast zijn huidige C1000 met de bouw van een nieuwe supermarkt. Die winkel moet volgens Jumbo een Coop worden, maar dat ziet de C1000-ondernemer niet zitten e...

    3
  • 001_food-image-1550923

    Plus geeft moeder met kinderen winkelverbod

    GRONINGEN - De Plus-supermarkt aan de Vechtstraat in Groningen heeft een moeder met twee jonge kinderen een winkelverbod opgelegd. Dit meldt RTV Noord. Dat gebeurde nadat de vrouw voor de tweede keer in korte tijd via haar kinderen probeerde producten mee te nemen zonder te betalen. Ditmaal passeerd...

  • 001_food-image-1537275

    Pijn bij Villa Flora na exit Fooddrome

    VENLO - De vijf grote gemeenten in Noord-Limburg geven een winstwaarschuwing voor Villa Flora op het voormalig Floriadeterrein in Venlo. Oorzaak is het afhaken van Fooddrome van Plus-ondernemer Geert Benders. Dat meldt dagblad De Limburger. Hoewel de financiële gevolgen waarschijnlijk pas in septemb...

  • 001_food-image-1563403

    AD Haringtest desastreus voor supers

    ROTTERDAM - De haringen bij Albert Heijn, Dirk van den Broek, Plus, Jumbo, Boni, Emté en MCD krijgen dikke onvoldoendes in de AD Haringtest. De Aldi in Hoek van Holland scoort onder de supermarkten het hoogste met een 5,5. Het testpanel van de krant bezocht in totaal 134 locaties waar Hollandse Nie...

  • 001_food-image-1061921

    Plus sluit aan bij groentefront

    DEN HAAG - Plus heeft zich aangesloten bij een groep bedrijven en instanties die de verkoop van groente in supermarkten willen aanjagen. Het initiatief komt van Schuttelaar & Partners, een communicatie- en adviesbureau dat zich inzet voor een gezonde en duurzame wereld. Ook partijen als  Bonduelle ...

  • 001_food-image-1562823

    Video: Plus zet insecten in het schap

    ROTTERDAM – De Plussupermarkt aan het Rotterdamse Stadhoudersplein heeft sinds enige tijd verschillende soorten eetbare insecten in assortiment. Ze staan prominent tussen de vleeswaren. Wie trek heeft in gefrituurde meelwormen of sprinkhanen kan sinds enige tijd terecht bij de Plus-supermarkt van on...

  • 001_food-image-1562231

    Oprichter René Bink verlaat Gijs

    NIEUWKUIJK – Algemeen directeur René Bink verlaat StreekSelecties, het bedrijf achter streekproducten van onder meer het merk Gijs. Brink stond aan de wieg van het bedrijf. Bink zegt op de website van het bedrijf een nieuwe weg in food en innovatie in te slaan. 'StreekSelecties is jaar op jaar doorg...

  • 001_food-image-1561760

    AH haalt video omaatjesdief van web

    SLIEDRECHT – AH Sliedrecht heeft een video verwijderd van het web waarop te zien is hoe een klant een omaatje besteelt. Onder de kop 'Deze brutale hamster zien wij graag in een kooi' plaatste de winkel de video online. Op de video is te zien hoe een man de portemonnee steelt van een oud vrouwtje dat...

  • 001_food-image-1560677

    Plus Koot haalt dieven van Facebook

    ABCOUDE – Plus Koot in Abcoude heeft op advies van het hoofdkantoor enkele foto’s van winkeldieven van haar Facebookpagina gehaald. Na plaatsing barstte een discussie los over de afkomst van de dieven. De Plus-supermarkt van Ernst en Sander Koot plaatste afgelopen maandag de foto's van twee Poolse w...

    1
  • 001_food-image-1550923

    Plus werkt mee aan flexitariër-actie

    UTRECHT – Plus deelt vanaf zondag 13 juli een week lang gratis vleesvervangers uit. Van 13 tot en met 19 juli krijgen klanten in de Plus-winkels een gratis Vivera vleesvervanger bij aankoop van een flesje Conimex woksaus. De actie gebeurt in samenwerking met de stichting  Natuur & Milieu. Ook Unilev...

  • 001_food-image-1550327

    Buurt op bres voor Plus Scharendijke

    SCHARENDIJKE - Directe omwonenden van de Plus supermarkt in de Dijkstraat in Scharendijke willen graag dat de supermarktketen investeert in een verbouwing van het huidige pand in plaats van te verhuizen naar de Boutlaan. Dit staat te lezen in een brief die ze hebben gestuurd aan het College van B&W,...

  • 001_food-image-1557081

    Heineken verslaat Nike en AH

    ALMERE - Heineken haakt via social media het beste in op het WK in Brazilië. Dit blijkt uit onderzoek van mediabureau Mediaxplain, zo meldt de site Marketingtribune.nl. Ook Albert Heijn en Nike doen het goed en in elk geval beter dan hun concurrenten Jumbo en Adidas. InhakersBij het WK 2014 blijken ...

  • 001_food-image-1533235

    WK-hamsters AH bijna op

    ZAANDAM - De WK-hamsters van Albert Heijn zijn zo goed als op. De wollige beestjes worden ook niet meer geleverd. In de meeste plaatsen zijn de 23 verschillende zogeheten 'Hup Holland Hamsters' niet meer voorhanden. 'Op een enkele plek zullen de hamsters nog wel verkrijgbaar zijn, maar voor het ove...

    1
  • 001_food-image-1150389

    Justitie eist vijf jaar voor overvaller Plus

    UTRECHT – De officier van justitie heeft in hoger beroep vijf jaar cel geëist voor een poging tot doodslag tijdens een overval op een Plus-supermarkt in Utrecht. De verdachte ramde januari vorig jaar met een auto  de pui van de Plus-supermarkt aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht. Daarbij konden t...

  • 001_food-image-1550923

    Plus zet melkpak in tegen voedselverspilling

    UTRECHT – Plus zet een ‘groene’ boodschap op de verpakking van 360.000 pakken melk van het huismerk. Op de verpakkingen staan tips om voedselverspilling te voorkomen of te verminderen. De tips variëren van slimmer boodschappen doen, afgemeten porties maken tot het bewaren en verwerken van restjes et...

  • 001_food-image-1550327

    Plus/Deen stuwen verkoop Fairtrade-koffie

    AMSTERDAM - Nederlanders kochten vorig jaar flink meer Fairtrade-koffie. De verkoop van koffie met het keurmerk van de Stichting Max Havelaar is met 28 procent gestegen. Dit komt neer op een totaal volume van 5,2 miljoen kilo, oftewel twee miljoen kopjes Fairtrade-koffie per dag. De toename komt voo...

  • 001_food-image-1549037

    Plus wederom beste wijnsupermarkt

    UTRECHT - Plus is wederom de Beste Wijnsupermarkt van Nederland. Dat blijkt uit een tevredenheidsonderzoek onder 1300 kopers van wijn uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Nielsen. Plus ging in 2011 en 2012 in een toen door Gfk uitgevoerd onderzoek ook al met de titel aan de haal. Vorig jaar kwam de...

  • 001_food-image-1144273

    Wakker Dier ontevreden over supers

    AMSTERDAM – Wakker Dier vindt dat supermarkten zich nog altijd te weinig inspannen om de verkoop van zogenoemde plofkippen terug te dringen. De organisatie bezocht honderd supermarkten en concludeerde dat het kipschap bij de best scorende winkel nog altijd voor 58 procent uit goedkope kip bestaat. D...

  • 001_food-image-1546923

    Plus biedt ondernemers spaarcampagne

    UTRECHT – Plus biedt haar ondernemers deze zomer een zogeheten facultatieve spaarcampagne. De supermarktketen heeft voor het eerst een spaarprogramma ontwikkeld die aan alle ondernemers wordt aangeboden, waarbij de winkelier lokaal kan intekenen. De ondernemers profiteren volgens Plus hierdoor van l...