Nieuws

'C1000-winkelier gaat niet frustreren'

25 7384 Formules

VEGHEL - Frits van Eerd rekent erop dat winkeliers die eigenlijk geen zin hebben om Jumbo te worden het ombouwproces niet gaan frustreren. ' Ik weet zeker dat de ondernemers van C1000 uiteindelijk achter onze formule kunnen staan. Zij krijgen meer tevreden klanten in de winkel dan ooit.'
001_food-image-DIS143233I01.jpg


Dat zegt Van Eerd in een interview met NRC Handelsblad. Hij legt daarin uit waarom tegen de beloftes in toch is besloten de C1000-formule te laten opgaan in Jumbo. 'We hebben de formules tot in het kleinste detail laten uitgraven. Daar kwam uiteindelijk Jumbo overtuigend als de sterkste formule uit. Ik denk dat we iedereen kunnen overtuigen van deze strategie.'

Helemaal te gek

De deze week afgeronde ombouw van Super de Boer zorgt daarbij voor vertrouwen. 'De successen die wij met Super de Boer hebben geboekt overtreffen alle verwachtingen. En nie een beetje, hè. De winkels draaien 40 procent meer omzet, terwijl we 25 procent al helemaal te gek hadden gevonden. Dit heeft ons zoveel vertrouwen gegeven dat we de overname van C1000 hebben aangedurfd.'

Ondernemersplezier

Hij rekent niet op tegenwerking van C1000-ondernemers. 'Oooh, die ondernemers gaan helemaal niks frustreren. Zij maken zich zorgen of de Jumboformule wel genoeg omzet oplevert. Bij C1000 is de folder met aanbiedingen de motor achter de formule. Wij redeneren anders. Waarom heb je aanbiedingen nodig als je altijd de goedkoopste kunt zijn? Wij garanderen de laagste prijs. Ik weet zeker dat de ondernemers van C1000 uiteindelijk achter onze formule kunnen staan. Zij krijgen meer tevreden klanten in de winkel dan ooit. Dat vergroot ook het ondernemersplezier.

door Joep Meijsen

Gerelateerde tags

25 reacties

  • # 1

    Henk

     Hoe zo heeft jumbo geen aanbiedingen?
    En die deals dan?
    Verder is de ene jumbo duurder dan de andere.
    Ook al zo raar.
    Verder gun ik ze alle succes, maar wel eerlijk blijven, Fritsie.
  • # 2

    snAppie

     @ Henk; Jumbo kan idd. ook niet zonder acties maar ze duren doorgaans wel langer dan een actieweek zoals andere aanbieders. Jumbo's prijsstrategie is gebaseerd op lokaal marktleiderschap. De prijzen worden dus afgestemd op directe marktgebied. Tja en over eerlijkheid, ik hoop maar dat Frits zijn eigen legioen gemotiveerd kan houden (paar honderd banen weg....), laat staan de C1000 ondernemers. We zullen het zien de komende jaren.
  • # 3

    sparkey

     Laat jumbo eerst zijn financien af wikkelen je krijgt bij afscheideen diner bon ter waarde van 300 euro (moetje zelf voorschieten) je leverd de bonnen terwaarde 280 in en dan geven ze niet thuis over andere vragen uitbetaling schade vrij rijden en goed rij gedrag krijg je zelf geen antwoord ook dat is een van de zeker heden van Jumbo ,Frits denkt alleen aan zijn eigen , hoe wordt ik snel rijk over de rug van de werknemers
  • # 4

    de jong

     Wij garanderen de laagste prijs, aldus van Eerd.
    Ja, op vergelijkbare artikelen, net iets onder AH duiken zodat je goedkoper lijkt.
    Lijkt inderdaad, want het wordt op slecht vergelijkbare produkten dubbel en dwars terug gepakt.
    Voorbeeld, ik haalde vorige week dinsdag een Conference peer bij Jumbo. Prijs 0,75. Donderdag zelfde peer bij AH 0,13. En deze peer was beslist niet kleiner dan dat dure ding van Jumbo
  • # 5

    martijn

    @ Henk/ snappie Jumbo aanbiedingen zijn nu gewoon weekaanbiedingen geworden en niet meer 4 weken lang deals.
     
  • # 6

    ham ham

     Tja, ik blijf het zeggen: ze trekken een te grote broek aan, financieel kan dit NOOIT lukken
  • # 7

    piet

    Fred, wat fijn dat we na al die jaren met c1000 eindelijk kans maken op een tevreden clientele!
  • # 8

    jon

     Henk:

    Dat de ene jumbo duurder/goedkoper is dan de andere klopt zeker, maar dat geldt nu ook voor C1000!

    Bij de ene C1000 betaal ik ook meer/minder dan bij de andere vestiging!

    (Geldt overigens ook voor de Plus)
  • # 9

    herman

     'Oooh, die ondernemers'


    Alleen die toon al, wat een arroganie!!

  • # 10

    Brutus

     Wat een verschrikkelijk arogante man die Fritsie hoop zo dat hij echt op zijn bek gaat zo ga je niet met hard werkende "zelfstandige ondernemers'om of kun je beter zeggen risico dragende filiaalhouders Bah Bah Bah
  • # 11

    Onbekend


    Toch knap dat zo'n rotkop blijft plakken op een foto!
  • # 12

    john

    We hebben de formules tot in het kleinste detail laten uitgraven. Daar kwam uiteindelijk Jumbo overtuigend als de sterkste formule uit. Ik denk dat we iedereen kunnen overtuigen van deze strategie ==> Zolang je dat maar blijft roepen gaat men je geloven.

    Hallio Jumbo!!! Hetzelfde als 1 + 1 =2 Oftwel als je jaren hebt gewerkt om de grootste te worden en de blauwe smurf te willen verslaan met het gele gevaarte, dan zeg je toch niet dat C-1000 de sterkste formule is. Was overigens wel goedkoper voor Jumbo geweest, alle gele reusjes om te bouwen naar Rood. Maar dan zal men in Veghel moeten bloeden voor de ombouw. Nu mogen de C-1000 ondernemers het gaan betalen. Slimme man!

    Tot slot wens ik dhr Van Eerd heel veel succes met het proberen te verslaan van de blauwe smurf. Wij smurfen hebben enorm veel lol met de poging van de olifant, ons smurfen te verslaan.

    Wat was ook alweer de uitdrukking. Zo dom als een olifant. Mwaaahh we zullen zien wie de langste adem heeft.

    Als AH zijn geld gaat inzetten op een hele sterke maar vooral diepe en langdurige prijzenoorlog dan zal Jumbo het loodje leggen. Maar ook de andere formules zullen het zwaar gaan krijgen.
  • # 13

    john

     Bij C1000 is de folder met aanbiedingen de motor achter de formule. Wij redeneren anders. Waarom heb je aanbiedingen nodig als je altijd de goedkoopste kunt zijn?

    Lariekoek (is volgens mij nog niet verkrijgbaar), jumbo is sinds een langere periode actief reclame aan het maken voor zij acties. Hoezo aanbiedingen nodig?

    Jumbo weet ook dat elke consument gevoelig is voor acties. Dus kom niet met dit verhaaltje aan. Ook jumbo drijft op acties in de winkel. De eerste actievrije winkel moet volgens mij nog worden gebouwd.
  • # 14

    Pietje

    Een harde en slimme zakenman, maar ik zou nooit zulke berichtgeving naar de media sturen.
    Liever in stilte opereren..dit zet enkel kwaad bloed.

    Frits, ken je dat spreekwoord? Hoogmoed komt voor de val?
    Pas echt op, dat het niet straks van toepassing is op je bedrijf....want dat gun ik je niet, ook al ben je een concurrent.
  • # 15

    S-mart

    "Die ondernemers" staat daar. Grote bekken en kritisch-positief. Prima! Daar vergist Frits zich lelijk. Temeer omdat C1000 heeft geleerd met deze ondernemers successen te behalen door wederzijds respect en luisteren. Jumbo kan die professionalisering wel gebruiken. In Veghel is men nog niet zover naar mijn idee.
  • # 16

    Leo

     Beste AH, Plus, Emte, Poisz, Deen, Dirk, Jantje Linders, overige supermarktketens en in het bijzonder de C1000 Ondernemers die nu op het punt staan om te gaan naar Jumbo:

    Ik wil u alvast waarschuwen voor de grootste consilidatieslag uit de geschiedenis:

    Jumbo redt het niet en .......................
    over 5 jaar wordt de partij zelf in de etalage gezet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • # 17

    David

    'De successen die wij met Super de Boer hebben geboekt overtreffen alle verwachtingen. En nie een beetje, hè. De winkels draaien 40 procent meer omzet, terwijl we 25 procent al helemaal te gek hadden gevonden.'

    In ons dorp zijn twee supermarkten Jumbo en Hoogvliet. Jumbo is er sinds februari 2011 toen de Super de Boer gesloten werd. Sindsdien heeft de Hoogvliet zo'n 3% omzet verloren. Gezien het feit dat Jumbo een stuk goedkoper is dan Super de Boer vraag ik me af waar die 40% vandaag wordt gehaald. Dat geldt zeker hier niet! De Jumbo draait nog ongeveer net zoveel als de Super de Boer destijds.

    Geen probleem want heb een hekel aan Jumbo die op elke winkel "Welkom bij de allergoedkoopste van ..." hebben staan want goedkoop ok, maar de allergoedkoopste dat zeker niet.
  • # 18

    Cees Kwint

     Maar blijven roepen dat je de goedkoopste bent is een oude ondernemerstruc.maar ver weg van de waarheid! Frits van Eerd is gewoon een ouderwerdse Jokkebrok. als hobby controlleer ik wekelijks supermarkt prijzen,en constateer ik dat Jumbo in Ede behoorlijk duur is.
  • # 19

    Neutraal

     Jumbo claimt de goedkoopste supermarktformule te zijn (met landelijke dekking), en dat klopt, dat zijn ze. Echter zijn de lokale prijsvechters als Nettorama goedkoper, maar die hebben geen landelijke dekking.

    @ Cees Kwint,
    Leuke hobby, maar hoe meet je deze prijzen dan? Overlappend assortiment a-merken? Dus de CocaCola 1,5 L vergeleken bij AH, Jumbo, C1000, Nettorama etc etc?
  • # 20

    Leo

     @neutraal

    Ik heb je gemist, bruda!
    Weer helemaal neutraal zoals altijd, gele knakker!
  • # 21

    jaap

     Ik weet dat er binnenkort een groep ondernemers opstaat die zich goed voorbereid en goed geadviseerd afscheidt van Jumbo/C1000 en met de gerechtelijke Kippersluis-uitspraak in de hand een nieuwe formule begint...

    Van Eerd zal zich dan vooral realiseren dat (onderandere) dit soort uitspraken niet erg handig waren.

  • # 22

    Neutraal

     Leo, wat ben je toch een simpel gefrusteerd vakkenvullertje.

    (wat was er overigens dit keer mis met mijn neutrale uitspraak?)
  • # 23

    Leo

     @ Neutraal

    Hoe weet je dat ik de vakken vul...

    met name de wasmiddellen
    van het merk "NEUTRAAL" hahahahah
  • # 24

    Erik

    @ alle C1000 ondernemers
    Denk goed na voor je overgaat naar Jumbo. Dit gaat jullie uiteindelijk de kop kosten. Kom met z'n in opstand en laat je horen!
  • # 25

    C1000

     wat een dom geklets hier en vooral van degene die Jumbo er niet toe in staat achten deze klus te klaren. Ik zelf was C1000 man in hart en nieren maar dagelijks zie je de organisatie afglijden. Op het hoofdkantoor wordt ellebogengevecht niet geschuwd en worden er flinke blunders gemaakt.
    Mandarijnen uitleveren terwijl aardbeien tegen een weggeefprijs gecommuniceerd worden is maar 1 enkel voorbeeldje. Zijn de critici hier zich er wel van bewust hoe sterk Jumbo is op dit moment of kunnen ze zich daar niet zonder slag of stoot bij neerleggen misschien?? Ja mannekes, het gras bij de buurman is altijd groener en dat doet soms pijn.
    Het paniekvoetbalspel binnen de organisatie C1000 heeft onvoldoende vruchten afgeworpen voor een autonome groei en zelfstandig voortbestaan van de formule, hoe jammer dat ook is, maar de formule moest zich staande houden met paniekerig omzet proberen te scoren met euroweken en nog meer van die rare sprongen. C1000 geen fratsen????
    slim bezig ...C1000

    Frits heel veel succes

reageer

Of registreer je om te kunnen reageren.