Nieuws

Klant minder gevoelig voor stunts

0 840 Formules

ROTTERDAM – De trend van het stijgende aandeel van acties in de omzet is gekeerd. Vorig jaar werd een record van 16,5 cent van iedere euro die in supermarkten uitgegeven aan aanbiedingen, maar dit jaar stijgt dat percentage niet verder.
001_food-image-DIS140015I01.jpg

Dat zegt Joop Holla van GfK in het Algemeen Dagblad. De actiedruk steeg
tussen 2008 en 2010 van 11,5 cent naar 16,5 cent. 'We dachten dat dat
percentage dit jaar nóg verder omhoog zou gaan, maar verrassend genoeg gebeurt
dat niet’, stelt Holla in de krant. Ook Marcel van Aalst van EFMI herkent de
trend dat spectaculaire aanbiedingen minder goed werken. 'Aan het begin trekt
zoiets veel aandacht, maar het nieuwtje raakt er vanaf.'


Thema-acties


Volgens Holla zoeken supermarkten daarom steeds meer hun heil in thema-acties,
zoals de Disco’s van Plus en de Knuffels van Super de Boer. 'Die kunnen een
rage veroorzaken. Maar dan moet je wél blijven verrassen. Albert Heijn was met
zijn derde voetbalplaatjesactie duidelijk minder succesvol dan met de eerste
twee.'



 

 

door Joep Meijsen

Gerelateerde tags

reageer

Of registreer je om te kunnen reageren.