Nieuws

Plus nieuwe generatie in Boxtel

8 7644 Formules

BOXTEL - Plus heeft in Boxtel de eerste winkel van de nieuwe generatie Plus-winkels geopend. Opvallend is de uitbreiding van het assortiment, het grote aantal contactpunten op de versafdelingen en de look and feel van de winkel. In vers heeft heeft die veel gelijkenis met de nieuwe AH-formule.
De winkel heeft een rustige en warme uitstraling. Plus probeert door veel houttinten te gebruiken een kwaliteitsuitstraling neer te zetten, zonder deze te overdrijven. Voorkomen moet worden dat de supermarkt duur oogt.
De winkel heeft een rustige en warme uitstraling. Plus probeert door veel houttinten te gebruiken een kwaliteitsuitstraling neer te zetten, zonder deze te overdrijven. Voorkomen moet worden dat de supermarkt duur oogt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto

  • Signing op de wanden geeft de klant een duidelijk gevoel van waar hij zich bevindt.

    Signing op de wanden geeft de klant een duidelijk gevoel van waar hij zich bevindt.

  • De broodafdeling van Plus. De rekken met een verticale schappresentatie en de antracieten vloer hebben gelijkenis met de aanpak van Albert Heijn.

    De broodafdeling van Plus. De rekken met een verticale schappresentatie en de antracieten vloer hebben gelijkenis met de aanpak van Albert Heijn.

  • De agf-afdeling van Plus. Kopstellingen met actiepakkers mogen niet ontbreken.

    De agf-afdeling van Plus. Kopstellingen met actiepakkers mogen niet ontbreken.

  • In totaal voegt Plus 1500 nieuwe producten toe. De helft daarvan vindt plaats in vers. Vooral groenten en fruit, een van de drie speerpunten van Plus, krijgen extra meters toebedeeld.

    In totaal voegt Plus 1500 nieuwe producten toe. De helft daarvan vindt plaats in vers. Vooral groenten en fruit, een van de drie speerpunten van Plus, krijgen extra meters toebedeeld.

  • Plus-ondernemer Ronald van der Horst heeft de primeur. Evenals in 2000, toen Plus de formule Plusmarkt opvolgde, staat nu weer de eerste pilot in Boxtel.

    Plus-ondernemer Ronald van der Horst heeft de primeur. Evenals in 2000, toen Plus de formule Plusmarkt opvolgde, staat nu weer de eerste pilot in Boxtel.

  • Op de openingsdag was de parkeerplaats drukbezet.

    Op de openingsdag was de parkeerplaats drukbezet.

  • Prijzen vergelijken kunnen ze ook bij Plus. De pilot hanteert de voordeligste van de drie prijslijnen bij Plus. Plus vergelijkt zijn prijzen met die van Super de Boer Schellekens en Albert Heijn De Jong (Supermarkt van het Jaar 2008).

    Prijzen vergelijken kunnen ze ook bij Plus. De pilot hanteert de voordeligste van de drie prijslijnen bij Plus. Plus vergelijkt zijn prijzen met die van Super de Boer Schellekens en Albert Heijn De Jong (Supermarkt van het Jaar 2008).

  • Om klanten die slechtziend zijn van dienst te zijn, is op alle winkelwagens een loep bevestigd, zodat klanten de etiketten toch kunnen lezen.

    Om klanten die slechtziend zijn van dienst te zijn, is op alle winkelwagens een loep bevestigd, zodat klanten de etiketten toch kunnen lezen.

  • Antraciet en hout komt veelvuldig terug in de winkel.

    Antraciet en hout komt veelvuldig terug in de winkel.

  • Evenals Albert Heijn heeft Plus in zijn nieuwe winkel een glazen vitrinekast met daarin de wielen kaas

    Evenals Albert Heijn heeft Plus in zijn nieuwe winkel een glazen vitrinekast met daarin de wielen kaas

  • De medewerkers zijn in felgroene kleding gehuld.

    De medewerkers zijn in felgroene kleding gehuld.

  • Op de drukke dagen in de week heeft Plus een kok in de winkel.

    Op de drukke dagen in de week heeft Plus een kok in de winkel.

  • Een klantencontactpunt. De consument heeft goed zicht op de werkzaamheden van de medewerker en kan zo kijken hoe de producten worden bereid/gesneden, maar ook vragen om advies op maat.

    Een klantencontactpunt. De consument heeft goed zicht op de werkzaamheden van de medewerker en kan zo kijken hoe de producten worden bereid/gesneden, maar ook vragen om advies op maat.

  • Van der Horst heeft naast zijn winkel een slijterij.

    Van der Horst heeft naast zijn winkel een slijterij.

  • Vlees wordt verkocht vanuit lage cascadekoelingen. Het versovaal uit de oude Plus-formule keert niet terug.

    Vlees wordt verkocht vanuit lage cascadekoelingen. Het versovaal uit de oude Plus-formule keert niet terug.

  • Naast het snoep plaatst Plus ook gezond

    Naast het snoep plaatst Plus ook gezond 'snoep' bij de kassa's.

  • Een groot deel van de assortimentsuitbreidingen in kruidenierswaren gaat op aan streekproducten. Plus wil zich op dit punt onderscheiden.

    Een groot deel van de assortimentsuitbreidingen in kruidenierswaren gaat op aan streekproducten. Plus wil zich op dit punt onderscheiden.

  • Wijn is naast brood en agf ook een speerpunt. Behalve de reguliere presentatie heeft Plus ook een eigen Top 5 samengesteld.

    Wijn is naast brood en agf ook een speerpunt. Behalve de reguliere presentatie heeft Plus ook een eigen Top 5 samengesteld.

  • Een computer geeft de consument advies bij de wijnkeuze.

    Een computer geeft de consument advies bij de wijnkeuze.

door Patrick Bramer laatste update:29 jun 2010

Gerelateerde tags

8 reacties

  • # 1

    Dick

     Is dit alles,??? mooi maar wat voegt het toe ??? een kopie van ..... ik had meer verwacht iets nieuws ze zullen Sjaak net zoals Klaas nog gaan missen.
  • # 2

    Frits v/d Wereld

    Prachtig gedaan en uitgevoerd Plus,.. lekker gedurft, mijn complimenten. Snel ombouwen de bestaande Plusjes.

    Met dit concept kun je er weer jaren tegen. Ik verwacht zelfs flink wat "overstappers" van andere formules. Top !
  • # 3

    John

     Een bezoekje gebracht aan de winkel. Eerste indruk; een hele mooie winkel. Wat mij wel verbaasde is het hoekje van de diepvriesafdeling welke een verloren indruk op mij heeft gemaakt. Voor de rest ziet het er goed uit. Succes en ga zo door PLUS met de ombouw van de overige winkels.
  • # 4

    Eric

    Zo op het eerste gezicht een schitterend mooie winkel. Alleen wat zijn nou die extra service elementen behalve die contact punten?
  • # 5

    Piet

     Ik ben er ook geweest. Maar een kopie van... is echt geen sprake. ben er onder de indruk van en hier en daar zullen de details worden verbeterd. Hoop dat snel vele ondernemers om zullen gaan. Het zal een enorme boots geven aan de formule. En eindelijk een goede vloer er in. En nu nog even niet zo lief roepen dat ze voordelig en service verlenen. gewoon agressief de markt in dat leverd vanzelf omzet en rendement op. Brutaler worden en niet zo lief is mijn advies aan de nieuwe commerciele directeur.
  • # 6

    Annet

     Ja een mooie winkel is het zeker! Een formule waarmee ze de komende paar jaar weer mee verder kunnen.
    Alleen een dingetje. Het lijkt erg op de formule van de Bekende Ah supermarkten. De indeling van de winkel niet zo alleen de uitstraling. Geef het meer Blauwe kleur accenten en je zou bijna denken dat het een AH is. Erg jammer....
  • # 7

    Tom

     Winkelinrichting is slechts één van de elementen om een winkel succesvol te laten zijn. Als Plus blijft nalaten de overige elementen aan te pakken (prijsimago, zwakke aanbiedingen, etc) blijft het tobben met deze club.
  • # 8

    Michael

     Erg mooie winkel,

    helemaal van deze tijd en klaar voor de toekomst.
    Verscategorie is sterk vertegenwoordigd en er wordt een duidelijke keuze gemaakt voor lekker!

reageer

Of registreer je om te kunnen reageren.