Nieuws

Marktaandeel Lidl blijft groeien

0 2470 Formules

HUIZEN – Het marktaandeel van Lidl is deze zomer gestegen naar 5,2 procent, zo blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen.
001_food-image-DIS133983I01.jpg

In mei van dit jaar was het marktaandeel van de discounter 5,0 procent. Voorafgaand aan het intreden van de crisis zat Lidl op 4,5 procent. Begin vorig jaar lag het marktaandeel op 4,1 procent. Lidl zat enkele jaren op een stabiel aandeel van circa 4,0 procent, maar heeft sinds halverwege 2007 de opgaande lijn weer te pakken.


Aldi

Het marktaandeel van Aldi daalde in dezelfde periode van 8,8 procent naar 8,5 procent. Sinds de uitbraak van de crisis is het marktaandeel van Aldi stabiel. Commercieel directeur Han Eisma van Nielsen zegt tegen FEM Business dat de discounters stevige concurrentie ondervinden van de service-supermarkten. ‘Door de vele promotie-acties - de toeterweken, de hamsterweken, de euroweken - profiteren de discounters minder dan in vorige recessies.’


Verliezers

Aldi en Lidl zijn de grote verliezers van de prijzenslag die de afgelopen weken met name door Albert Heijn en C1000 werd aangewakkerd, zo blijkt uit cijfers van het GfK. Volgens onderzoeker Joop Holla van het GfK trokken C1000 en Albert Heijn op het hoogtepunt van de acties 150.000 extra klanten.

door Herman te Pas

Gerelateerde tags

reageer

Of registreer je om te kunnen reageren.