Nieuws

AH: weer 1000 producten goedkoper

0 56 Formules

ZAANDAM - Albert Heijn voert komende maandag weer een forse prijsverlaging door. Het gaat hierbij wederom om duizend producten. Naar eigen zeggen is het de tiende ronde in de prijzenslag die sinds oktober 2003 loopt.

De prijsverlaging geldt voor een grote selectie A-merk-en huismerkproducten, met name in kruidenierswaren. Het bedrijf zet daarmee de strategie voort waarbij vooral op gezinnen met kinderen wordt gemikt. Deze klantengroep was Albert Heijn kwijtgeraakt.

Het is voor het eerst sinds oktober dat AH weer prijzen verlaagt. De voortgaande prijzenoorlog is opmerkelijk, want uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat in november 2005 voor het eerst sinds het begin van de prijzenslag het niveau hoger lag dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Windeieren
De prijzenslag legt Albert Heijn vooralsnog geen windeieren. Het bedrijf zegt vorig jaar driehonderdduizend nieuwe klanten te hebben mogen verwelkomen. De netto-omzet over 2005 steeg met 5,1 procent, terwijl het prijsimago van de keten fors is verbeterd. Daarmee lijkt de kwakkelperiode van de marktleider inmiddels geschiedenis. Naar verwachting zullen verschillende concurrenten ook dit keer reageren op de prijsverlagingen.

Albert Heijn experimenteert in Heemskerk met een nog lager prijsniveau. Hier zijn sommige producten tot 20 procent goedkoper dan bij reguliere supermarkten van Albert Heijn.
Meer over AH en de prijzenslag:

AH Heemskerk nog stuk goedkoper


Food in 2005 goedkoper dan in 2001


AH sluit 2005 af met topkwartaal


Grolsch en AH sluiten vredesakkoord


Frontale aanval op inkoopmacht supers





Auteur: Joep Meijsen

door Distrifood laatste update:27 jan 2009

reageer

Of registreer je om te kunnen reageren.