Nieuws

AH: AH Basic vervangt Euroshopper

13 15889 Assortiment

ZAANDAM – Albert Heijn vervangt zijn budgetlijn Euro Shopper voor het merk AH Basic.
AH: AH Basic vervangt Euroshopper

Deze week en de komende weken stromen de eerste AH Basic-producten in het schap. Dat meldt Albert Heijn tegen Distrifood. Alle Euro Shopper-producten worden vervolgens in de loop van het jaar geleidelijk vervangen door AH Basic. De eerste vijf producten die worden vervangen zijn:  scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi.

Verpakking
Volgens Albert Heijn verschilt AH Basic op een aantal essentiële punten van Euro Shopper. De marktleider zegt dat de kwaliteit van de producten van de nieuwe budgetlijn consistenter is dan het Euro Shopper-assortiment. Daarnaast is volgens Albert Heijn ook de prijs-kwaliteitverhouding verbeterd. Verder zijn er veranderingen doorgevoerd in de verpakking. Albert Heijn is van mening dat de nieuwe verpakking ‘de klant in één oogopslag duidelijk maakt dat het product goed en goedkoop is’. De marktleider schrijft AH Basic met hoofdletters op de verpakking (AH BASIC).

Onderzoek
Dat er gekozen is voor de naam AH Basic heeft volgens directeur marketing & format en merchandising Alfred Levi van Albert Heijn een reden. ‘Uit recent onderzoek werd wederom duidelijk dat de naam Albert Heijn één van de sterkste foodretailmerken van de wereld is. Het zou daarom een beetje gek zijn wanneer we onze eigen naam niet koppelen aan deze nieuwe lijn.’

AMS
Euro Shopper is een merk dat ontwikkeld is door AMS Sourcing. In het najaar van 1995 is het merk bij Albert Heijn geïntroduceerd. Het merk werd in 2009 nog voorzien van een nieuw ontwerp. Opvallend was dat vanaf dat moment het product op de verpakking in het Engels werd benoemd.

door Herman te Pas

13 reacties

  • # 1

    homofiel

    Vuile ratten !! Het enige wat jullie nog kunnen is C1000 kopieren.
    99 cent aanbiedingen, c1000 basis...

    Bah !!
  • # 2

    Shopper

    Erg leuk om te zien hoe de marktleider zich tooit met veren uit het C1000 nest. De gelijkenis met het onuitroeibare rode logo alleen al, Zaandam gaat wel ver!
    Maar goed, aasgieren of lijkenpikkers zijn van alle tijden en worst is dood varken, dat eet u toch ook wel eens? Gezondheid.
  • # 3

    homofiel

    IK KAN MIJ HIER ZO KWAAD OM MAKEN !!!
  • # 4

    Marc

    Waarom moet dat in het Engels? Ik zie dat de productnamen ook weer Engels zijn. Veel van die huis- en tuinnamen zijn helemaal niet bekend bij de gemiddelde Nederlander. Noem je drop opeens liquorice. Dat snapt toch geen hond. Gewoon Nederlands graag. Eigenlijk zou ik voor de variatie het liefst gewoon weer ouderwetse C-merken zien in plaats van die eenheidsworst. Mensen weten toch wel wat goedkoop is. Dat standaarduiterlijk is meer een schaamkleurtje dan dat het wat bijdraagt.
  • # 5

    Rob

    Grappig dat nu weer dezelfde discussie ontstaat als in de tijd dat ES werd geïntroduceerd....en dat de respondenten vergeten dat AH nog steeds leading is in retail. We zullen het maar niet hebben over het copieergedrag van de concurrentie.
    Ook deze discussie bloedt weer dood en zal de gemiddelde consument gewoon de producten blijven kopen. Elke vergelijking met C1000 slaat dan ook nergens op: als zij zo goed bezig waren waar zijn de winkels dan gebleven.
    Only the strong survive!
  • # 6

    homofiel

    Ik heb gevochten voor mijn formule, jaren lang ! Sinds de overname van Jumbo ben ik zwaar depressief. Ik wil gewoon mijn C1000 houden ! Al dat kopieer gedrag ! Het is zo oneerlijk ! C1000 ! C1000. ! C1000 !
  • # 7

    Zo kan het ook

    C1000 verdwijnt en laat een gat in de markt achter.
    Albert Heijn springt in dat gat.
  • # 8

    Alex

    Homofiel get a life!!!
  • # 9

    homofiel

    C1000 is mijn leven !
  • # 10

    Zo kan het ook

    @homofiel,

    Zo te lezen heeft jouw leven dan geen rooskleurige vooruitzichten.
  • # 11

    AHDCwerker

    Ik ben het eens met Rob, waar blijft die c1000 dan met al ze winkels, die gan allmaal weg, wordne allemaal Albert Heijn, Jumbo of Coop, maar mensen kom op wij bestaan niet voor niets al 125 jaar en we hebben niet voor niets al die jaren al en leidende positie die anderen juist proberen na te doen, en we gaan niet voor niets richting 1000 filialen, en dan komen er nog de buiten europese activiteitenbij in amerika, scandinavie enzo, op deze manier zal het denk ik met jumbo ook aflopen, die denken dat ze albert heijn kunnen overtreffen, maar dream on
  • # 12

    homofiel

    C1000 slim bezig !
  • # 13

    Ferdy

    @ Zo kan ik het ook

    Volgens mij heeft homofiel wel een zeer (roos)kleurig leven;

    Eerst Rood (C-1000) ==> Nu Geel (Jumbo) ==> Samen zal het Oranje worden (Coop)
    Hoe (roos)kleurig wil je het hebben :)

    Maar gezien zijn geaardheid, (ik ga ervan uit dat zijn naam ook zijn geaardheid is) is de vlag van zijn voorkeur voor het hetzelfde geslacht, toch wel een hele bonte verzameling van kleuren.

    Kortom zowel op formule als in zijn geaardheid heeft hij een zeer (roos)kleurig leven. :)

reageer

Of registreer je om te kunnen reageren.