MADRID – Wie tot zes koppen koffie per dag drinkt,
loopt niet méér kans op een vroegtijdige dood. Regelmatig drinken van koffie
verkleint bij vrouwen van middelbare leeftijd zelfs de kans op een
hartaandoening.
Dat zijn de conclusies van een onderzoek van de Universiteit van Madrid
naar de gevolgen van koffie drinken. Uit de Madrileense studie -waarbij het
koffiegebruik bij 120.000 personen onder de loep werd genomen- blijkt dat de
gezondheidsrisico's kleiner zijn dan eerst werd aangenomen.
Cafeïne
Volgens de onderzoekers zou de cafeïne, die in koffie aanwezig is, hart- en
vaatziektes verminderen bij koffiedrinkers. Naar de gevolgen van koffiedrinken
zijn al veel studies gevoerd. Die toonden aan dat er zowel voor- als nadelen
verbonden zijn aan koffiedrinken.
Lees ook:
href="/consumenten/id514-62723/koffie_verliest_terrein_aan_fris_en_thee.html">Koffie
verliest terrein aan fris en thee
href="/consumenten/id514-33908/mannen_kunnen_niet_zonder_koffie.html">Mannen
kunnen niet zonder koffie
door
Distrifood
17 jun 2008
laatste update:27 jan 2009