Alles over Onderzoek

Foto: Archief Distrifood

Steeds meer medewerkers willen weg uit de detailhandel

Het percentage medewerkers in de detailhandel dat overweegt zijn of haar baan op te zeggen is in het afgelopen jaar verdubbeld.

Foto: ANP

Bond raadt zonnecrèmes van Lidl, Kruidvat en Nivea af

De Consumentenbond raadt consumenten af om specifieke zonnebrandcrèmes van Lidl, Kruidvat en Nivea te kopen. De producten maken de op de verpakking...

Davy Van Raemdonck. Foto: Cor Salverius

Trends: Zo denkt Nederland over financiën, vegan en additieven

Zijn Nederlanders bereid te kiezen voor een gezondere levensstijl die ook nog eens beter is voor de wereld? Het antwoord is gemengd, zo blijkt uit...

Foto: Distrifood

Circana: Vleesverkoop supermarkten neemt duidelijk af

De vleesverkoop in supermarkten is in vergelijking met vier jaar geleden met meer dan 15 procent gedaald.

Foto: Ronald Hissink

Flinke omzetgroei voor kant-en-klaar

De omzetten van kant-en-klaar maaltijden in het supermarktkanaal stijgen. Waar in 2022 € 641,3 miljoen werd omgezet, groeide dat door naar € 677,1...

Foto: Jan-Willem van Vliet

11 prangende vragen over duurzaamheid beantwoord

Supermarkten en foodfabrikanten zijn druk met duurzaamheid. Maar hoe kijken klanten hiernaar? Op basis van onderzoek van GfK Consumer Panel-Yougov...

Foto: Ronald Hissink

Inflatie doet volumes non-food flink kelderen

Non-food heeft een lastig jaar achter de rug. Volumes kelderden flink. Ook was in veel categorieën een omzetdaling te zien. Het corona-effect ijlt...

De agf-afdeling van Lidl in Nederland. Foto: Distrifood

Lidl levert fair share in bij de versgroepen

Lidl heeft afgelopen jaar iets aan fair share in vers ingeleverd. Serviceformules hebben het juist beter gedaan dan in 2022.

Foto: Distrifood

CBS meet toename aantal supers met 2,4 procent, groei tabakszaken

Supermarkten zijn nu het tweede grootste fysieke winkeltype in Nederland. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek nam het aantal...

Foto: Koos Groenewold

Bloemen- en plantenomzet in supermarktkanaal daalt

De omzet van bloemen en planten in supermarkten vertoont een dalende tendens. NIQ constateert dat consumenten vanwege 'economisch uitdagende tijden'...